Returpolicy för Sunwind.se

1. Ånger- & retur­rätt

Som konsument har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du mottog varan eller en väsentlig del av den.

Meddelandet om att du vill utnyttja ånger­rätten ska klart och tydligt framgå.

Om det gäller en vara som är specialtillverkad eller har fått tydlig personlig prägel, så börjar ånger­fristen löpa från den dag ni lämnat information om detta.

Du har inte ånger­rätt för vissa typer av varor, t.ex. varor där försegling brutits (ljud-/bildupptagningar, datorprogram) eller varor där ånger­rätten inte enligt lag gäller.
 

2. Så går retur­processen till

Ladda ned och fyll i vårt retur­formulär (t.ex. för retur eller ångrat köp.

Skicka formuläret till oss via info@sunwind.se
När vi mottagit meddelandet får du en returfrakt­etikett

Paketera varan väl, sätt på retur­frakt­etiketten och lämna in paketet hos DHL ombud/terminal enligt instruktion.

Varan ska returneras i original­förpackning och i oförändrat skick — dvs du ska kunna undersöka varan som du hade rätt att göra, men inte använda den på ett sätt som minskar dess värde.
 

3. Vem står för retur­kostnaden?

Vid ånger­utövande (dvs du ångrar ditt köp) står du som kund för retur­frakten. I retur­formuläret anges t.ex. en retur­avgift eller fraktkostnad (t.ex. 99 kr för ombud, 425 kr för terminal) som du ansvarar för.

Vid reklamation eller garanti­ärenden där felet är vårt ansvar står vi för frakten och kostnaden. (Se garantivillkor nedan.)
 

4. Återbetalning

När vi mottagit och godkänt varan (kontrollerat funktion och skick) återbetalar vi köpesumman.

Om varan har minskat i värde pga användning eller hantering som går utöver vad som är nödvändigt för att undersöka varan, kan vi göra avdrag för värdeminskning.
 

5. Reklamation & garanti

För reklamation eller garanti­ärenden – kontakta först återförsäljaren där du köpte varan. Om du handlat via sunwind.se kan du kontakta oss direkt.

Normalt gäller 2 års garanti och 3 års reklamations­rätt för varor som köpts via sunwind.se, om inte annat anges.
 

6. Viktiga saker att tänka på

Varan ska returneras i samma skick som du mottog den – inklusive alla etiketter, märken och i original­förpackning. Om varan skadas eller blir använd i större omfattning än vad som krävs för att undersöka den, riskerar du att förlora ånger­rätten.

Ånger­fristen börjar löpa den dag du (eller någon annan person du utsett) tog emot varan eller en väsentlig del av den.
 

7. Returadress

Sunwind Gylling AB
Solkraftsvägen 12
135 70 Stockholm
Telefon: 08-742 01 70
E-post: info@sunwind.se