Köpvillkor

Sunwind's Webshop riktar sig till konsumenter i Sverige. Sunwind's produkter kan även köpas direkt i butik hos Sunwind eller återförsäljare.

Kunder i Norge hänvisar vi till www.sunwind.no och kunder i Finland till www.sunwind.fi. Företagskunder och kunder utanför Sverige kan kontakta Sunwind via info@sunwind.se

Priser och betalning
Priserna på sunwind.se uppdateras i realtid och visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor och frakt tillkommer på varje beställning.
Försäljning kan ej ske till omyndig eller beställare under 18 år.
Betalningen sker till det valda utlämningsstället.
Det valda utlämningsstället (återförsäljarens) betal- och köpvillkor gäller.

Varukorg och Kassa
Uppe till höger på webbplatsen ser du varukorgen. Här får du en översikt över vad du handlat, och vad varorna kostar. Du kan ändra antal eller ta bort varor. När du är nöjd med varukorgens innehåll väljer du "kassa". Här visas fraktavgiften. Här kan du även nyttja ev. bonus.

Leveranser
Du hämtar och betalar produkterna i butik - D.v.s. det utlämningsställe (återförsäljare) som du valt.

Leveranstid efter beställning är normalt 3-5 arbetsdagar.

Vissa produkter kan tillfälligt vara slut i lager. Vi meddelar dig då via e-post eller telefon.
Vill du försäkra dig om vår lagerstatus på någon specifik produkt går det bra att kontakta oss via e-post mail@sunwind.se

Orderbekräftelse
När du bekräftat köpet får du en bekräftelse under "Min Sida" och "Mina beställningar". Använd ordernumret att referera till om du behöver kontakta oss. Vi skickar också en orderbekräftelse till din angivna mailadress.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:

Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du nyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Viktigt att veta innan du skickar en retur:

Sunwind Gylling AB står ej för fraktkostnaden gällande nyttjande av ångerrätt, endast vid reklamation och garanti. Du är ansvarig för varornas ev. minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändnigt för att fastställa varornas art, egenskap och funktion. När varorna ankommit Sunwind Gyllings lager görs en kontroll av varornas funktion och skick.

För att skicka retur, följ instruktionerna nedan:

  • Skicka detta formulär till order@sunwind.se, för att sedan få en returfraktetikett
  • Paketera varan väl, bifoga returformuläret och klistra på fraktetiketten
  • Lämna in varan till valfritt DHL-ombud eller terminal

Serviceärenden och garanti
Som konsument skall du i första hand vända dig till återförsäljaren som du handlat varorna hos om du är i behov av service eller har tekniska frågor.
Oftast kan våra återförsäljare hjälpa dig. Annars kontaktar dom oss för att finna svar på dina frågor.

Vid garantiservice tillämpar vi gällande svensk konsumentlagstiftning. Normalt gäller 1 års garanti och 3 års reklamationrätt på varor köpta via Sunwind.
Vissa produkter kan av tillverkaren ha utökad garantitid.

Kvitto måste alltid kunna uppvisas vid garantiärenden.

Reklamation
Om en vara är felaktig (ang. transportskada, se nedan) skall du reklamera till återförsäljaren inom skälig tid. Du bör undersöka alla varor noggrant vid mottagandet för att förvissa dig om att de är felfria och fungerar som de skall samt att de har de egenskaper du förväntar dig.

Ett service- eller garantiärende anmäler du till återförsäljaren.

Dold transportskada
Transportskada bör anmälas samma dag till återförsäljaren. Du bör under inga omständigheter lösa ut ett paket som ser skadat ut, även om du tror att innehållet är oskadat. Om du upptäcker skadan först efter att du öppnat paketet reklamerar du omedelbart till återförsäljaren.